• Blog
  • Podeli |

Večiti derbi Srbije - turistička atrakcija

Fudbal je, poput turizma, jedan od najznačajnijih i najrasprostranjenijih fenomena XX veka.  Iako je tokom svog postojanja imao jednu romantičnu notu gde su igrači na terenu "ginuli" za grb na dresu, a publika, većinom radničke klase, dolazila da prati svoje nove heroje,danas možemo primetiti da je dobio jednu novu dimenziju. Velike svetske korporacije koje su sponzori, sportske kladionice, milionski ugovori igrača i njihov publicitet su fudbal doveli do jednog od najprofitabilnijih biznisa na planeti. Profit se ostvaruje na svakom koraku: prodaja igrača, ulaznica, prodaja dresova i rekvizita, tv prava, iznajmljivanje reklamnog prostora, ugostiteljske usluge na stadionima itd. Međutim nisu samo vlasnici klubova ti koji profitiraju, finansijsku dobit osete i mnogi drugi faktori, a posebno oni koji se bave turističkom delatnošću. Nije teško zaključiti kako do toga dolazi, navijači putuju i prate svoje klubove, koriste saobraćajna sredstva, smeštajne kapacitete, ugostiteljske i posredničke usluge, dok klubovi takođe putuju, obavljaju pripreme i ostalo. Ono što je specifično i što je tema ovog teksta je novi motiv za putovanjem, ali koji nije uslovljen svojim timom, već nekim drugim klubom, njegovim navijačima i atmosferom na stadionu.

Od kada je fudbala od tada je i fudbalske publike i pružanja podrške od strane te publike. U početku je to bilo obično aplaudiranje ili pravljenje buke, a vremenom je prešlo na skandiranje imena kluba, omiljenih igrača ili čak na pevanje navijačkih pesama. Kako su se na terenu takmičili fudbaleri, tako je na tribinama to činila i publika. Da bi važili za bolju publiku nije više bilo dovoljno doći na stadion i samoinicijativno se derati, važno je bilo biti glasniji, imati lepše pesme a počelo se voditi računa i o vizuelnom izgledu. Sve je to uzrokaovalo grupisanjem i organizovanjem publike, čime nastaju navijačke grupe. Pored nadmetanja pesmom, parolama, izgledom tribina, usled uzavrelih emocija, nezadovoljstva ali i društvenih prilika neretko je dolazilo i do nadmetanja pesnicama. Time je zaokružen jedan novi pojam, način života, subkultura koja je danas sveprisutna u svetu i koja postaje predmet interesovanja mnogih mladih ljudi.

Navijačka subkultura nije zaobišla ni staru Jugoslaviju, čak šta više tu se dobro ukorenila, brzo postala popularna, a danas je ex-Yu prostor i Balkan uopšte izuzetno cenjen i poznat na navijačkoj mapi sveta. Naša zemlja ima "privilegiju" da se u njoj već 65 godina održava jedan od "najvrelijih" derbija na svetu, večiti beogradski derbi između Crvene Zvezde i Partizana. Na sajtu http://www.footballderbies.com/ na kojem navijači iz celog sveta ocenjuju atraktivnost derbija, ovaj duel zauzima visoko šesto mesto.

Turisti iz Bugarske na 141. derbiju!

Podatak da je srpski derbi jedan od najpopularnijih na svetu nije promakao našim komšijama iz Bugarske, pa je jedna njihova turistička agencija na tržište plasirala aranžman u kojem se nudi poseta Beogradu i prisustvo utakmici  Zvezda-Partizan. U ponudi se svi zainteresovani pozivaju na citiramo "jedan od najratobornijih derbija sveta", a cena za ovo zadovoljstvo koje podrazumeva prevoz, kartu za utakmicu, večeru i noćenje sa doručkom u hotelu sa tri zvezdice iznosi 70 evra. Jasno je da niko od Bugara neće doći u nadi da će gledati nezaboravan fudbal, već svi žele da osete atmosferu, tenzije i da budu svedoci nadmetanja dve velike i poznate navijačke grupe.

Za sve one koje je ovaj tekst možda naveo da pođu na derbi i vide šta je toliko interesantno Bugarima daćemo nekoliko informacija i saveta.

-141. derbi se igra 26. novembra

-domaćin je Crvena Zvezda na popularnoj "Marakani"

-navijači Zvezde su na severnoj tribini, a navijači Partizana na južnoj. Na ovim tribinama u glavnom svi stoje i navijaju.

-simpatizeri dva kluba su na istočnoj, odnosno zapadnoj tribini. Treba reći da je zapadna tribina u potpunosti natkrivena i da su tamo uglavnom pristalice Zvezde, dok je istok bez krova i tamo je publika pomešana.

-ukoliko posedujete neki navijački rekvizit preporučujemo da ga ne nosite vidno dok ne uđete na stadion

-u neposrednoj okolini stadiona ne postoji obezbeđen parking prostor tako da se preporučuje da automobil ostavite na pogodnom mestu u okolini stadiona ili da koristite gradski prevoz.

STADION MARAKANA

Vaši komentari:

Nikolina Sakic

Odlican tekst!


Datum: 11.11.2011 10:30:03