• Blog
  • Podeli |

Hrana sa dušom - mamac za turiste

Na internetu se pre nekoliko dana neplanski našla reklama Turističke organizacije Srbije vezana za hranu koja ima zaštićeno geografsko poreklo u našoj državi. Iako je sa tehničke i estetske strane besprekorno urađena u startu se, donekle opravdono, našla na meti kritičara koji osporavaju zanemarenost specijaliteta Vojvodine i potpuno izostavljanje onih sa Kosova i Metohije. Da li je to stvar prioriteta, vremenske ograničenosti ili možda politike to ne znamo, ali one pozitivne stvari zasigurno predstavljaju jednu od najboljih institucionalizovanih promocija turizma Srbije do danas. 

Novak Đoković, Marija Šerifović, odbojkaši, košarkaši, vaterpolisti, mladi naučnici, hrabri pojedinci, volonteri, studenti i svi ostali koji razbijaju tabue o našoj zemlji, hvala vam mnogo, ali neka je konačno došao trenutak da to urade i oni koji su za to plaćeni.

Nikada veća konkurencija u turizmu zahteva maksimalizaciju na svim poljima poslovanja, od samog pružanja usluga do svih elemenata promocije. U tom smislu ovaj video spot predstavlja pun pogodak. Njegovom potencijalno pozitivnom delovanju u prilog idu i novi trendovi u turizmu. Brzi tehnološki razvoj je u značajnoj merio štetno delovao po modernog čoveka i životnu sredinu. Tempo života se značajno ubrzao, bitka za uspešnu karijeru i pretrpanost poslom i obavezama pojačavaju stres kod ljudi. Dalje, takav način života obično podrazumeva i nezdravu ishranu i to sve izuzetno škodi organizmu. Kada se na to doda sve veća zastupljenost genetski modifikovane hrane situcaija postaje alarmantna, i toga je svesno sve više i više ljudi. Iz tih razloga oni pokušavaju da naprave određeni zaokret u životu, a to je mnogo lakše učiniti u prostoru koji nas ne veže za svakodnevne navike i za koji smo inače vezani, dakle na putovanju tokom godišnjeg odmora. Tu leži šansa Srbije.

Velike ruralno okarakterisane površine u kojima je tempo života lagan, gde se ljudi mahom bave poljoprivredom i stočarstvom predstavljaju očigledan kontrast urbanim metropolama iz kojih veliki deo ljudi, bar na kratko, kroz ekoturizam želi da pobegne. Takvi ljudi maštaju o netaknutoj prirodi, gustim šumama, potocima pitke vode, toploj kolibi i seljaku koji će im domaćinski, onako gladnim od svežeg vazduha, podariti prirodan i obilan obrok. Ovaj spot je pokazao gde, bar delimično, svoju maštu mogu da pretvore u stvarnost. Njima ne treba uniformisana posluga lažnog osmeha, platne kartice i standardizovane usluge, jer to ih svakodnevno okružuje. Njima je potreban jedan povratak prirodi i prošlosti, a hrana ima sposobnost da poveže ova dva pojma jer direktno zavisi od prirode i životne sredine, a izuzetno sporo se menja i lepo oslikava duh prošlih vremena.

Vaši komentari:

Trenutno nema komentara!